icon fb icon g+ icon tw ModeTierbedarfBlumen & GeschenkideenSpeelgoedSport, Hobby & OutdoorGarten & HeimwerkOpleiding & CursusBüro & SchreibwarenLoisirs & Parc d'AttractionsApothekeWKSko & TilbehørHandyBabyReiseElektronik & ComputerEssenVelvære & HelseEntertainmentElectrónica arrow-upchevron-downchevron-rightclockclosecopyexclusiveexternalicon fbicon g+okquotesearchshareTopicon twSeo block - How doSeo block - Simple waySoe block - Special opportunitiesSeo-block - Wide range

Huidige kortingsbonnen en aanbiedingen voor Intertoys Dezember 2018

We zijn blij om de beste kortingen en aanbiedingen van Intertoys te presenteren! Op deze pagina kunt u 1 korting vind. Alles wat je nodig hebt - is om de Intertoys kortingen op KortingsPuur.nl te gebruiken, maar u zult uw tijd en geld te besparen!

Verlopen Intertoys codes en kortingen

Informatie over Intertoys

Intertoys is opgericht op 25 juni 1976 door de inkooporganisatie genaamd Hobo Faam. Bij deze inkooporganisatie kochten zelfstandige speelgoedwinkeliers het speelgoed voor hun eigen winkels in. Er waren een aantal speelgoedspecialisten bij Hobo Faam die het idee hadden om een eigen speelgoedwinkelketen op te richten. Een aantal van de zelfstandige speelgoedwinkeliers, die inkochten via Hobo Faam, zagen wel wat in dit idee en besloten zich in te schrijven voor deelname aan de nieuwe keten. In augustus 1976 gaan de eerste drie winkels open. Nog datzelfde jaar weet Intertoys door te groeien naar 7 winkels en een jaar later is Intertoys al gegroeid tot een keten met 27 leden met 33 winkels. Onze oudste winkels zijn te vinden in o.a. Veghel, Hoorn, Enkhuizen, Eindhoven en Alkmaar. In deze eerste periode werd er een gezamenlijk speelgoedassortiment ingekocht door zelfstandige speelgoedwinkeliers. Pas in 1978/ 1979, toen er vijftig aangesloten leden waren, werd besloten om te gaan profiteren van een gemeenschappelijke naam. Tot die tijd voerden de meeste winkeliers op hun gevel gewoon hun eigen naam naast een Intertoys-logo. In 1979 verschijnt het Intertoys-logo, prominent op de bestaande winkels en voortaan natuurlijk ook op elke nieuwe winkel.

Toen Intertoys eind jaren 70 werd opgericht, was een belangrijke aanleiding dat het voor zelfstandige winkeliers steeds duurder werd om een eigen reclamebeleid te ontwikkelen. Met een gezamenlijke naam (reclame) en een gezamenlijke inkoop (assortimentsbeleid) waren de kosten immers beter te dragen voor de individuele winkeliers. In 1987 had Intertoys al 100 vestigingen en was daarmee groot genoeg om een speelgoed winkelketen genoemd te worden. Een van de belangrijkste mijlpalen in de reclame historie van Intertoys is in datzelfde jaar het uitgeven van het eerste zogenaamde Speelboek. De grote Sinterklaas-brochure van Intertoys met ongeveer 100 pagina's was een totale vernieuwing voor de speelgoedbranche. Tot dan toe was de dikste Sint-brochure 50 pagina??? s groot. Het Speelboek van Intertoys was meteen een succes. Zoveel speelgoed bij elkaar hadden veel kinderen en ouders in die tijd nog nooit bij elkaar gezien in een brochure. Inmiddels is Het Speelboek van Intertoys voor veel kinderen en ook voor ouders die de wensen van hun kroost aan Sint en Piet moeten doorgeven, een begrip geworden. Er wordt ieder jaar vele uren gebladerd in Het Speelboek door heel veel kinderhandjes. Er zijn maar weinig Speelboeken, die zonder dat erin geknipt is voor de verlanglijstjes, de verschijning van het volgende Speelboek ongeschonden meemaken. Het Speelboek van Intertoys kunnen we waarschijnlijk met recht de meest gelezen vakliteratuur voor kinderen noemen. Mis deze kans om de meest winstgevende producten coupons voor u niet mag missen.